جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ |۱۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 23, 2024
ا

حوزه/ امام جمعه شهرستان رودان گفت: امروز اربعین تبدیل به یک پدیده تمدنی و واجد شرایط منحصر به فرد شده است که به عنوان نماد و شاخص امت واحده اسلامی شناخته می‌شود اما فرهنگ آن منحصر به تشیع و اسلام نیست بلکه انسانی و بین المللی است و جلوه های زیبای دوران ظهور را تصویر کشیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، خطیب نماز جمعه شهرستان رودان در اجتماع باشکوه نمازگزاران جمعه با تسلیت اربعین حسینی در ضمن بیان روایتی در فضیلت زیارت اربعین گفت: امروز اربعین تبدیل به یک پدیده تمدنی و واجد شرایط منحصر بفرد شده است که به عنوان نماد و شاخص امت واحده اسلامی شناخته می‌شود اما فرهنگ آن منحصر به تشیع و اسلام نیست بلکه انسانی و بین المللی است و جلوه های زیبای دوران ظهور را تصویر کشیده است.

وی افزود: وفاق؛ همدلی و اتحاد جامعه مؤمنین و عدالت طلبان عالم حول محور اربعین موجب خشم و عصبانیت جبهه استکبار جهانی شده است لذا در مواجهه با این پدیده تاریخ ساز یا دست به سانسور و بایکوت خبری و یا تحریف و وارونه نمایی و روایت معکوس زده اند و اینجا جامعه مؤمنین موظف است پیام این راهپیمایی عظیم را برای جهانیان تبیین کنند.

حجت الاسلام بارانی راهپیمایی اربعین را در عین بین المللی در ساختار و متن و فرامتن مراسمی عراقی دانسته و ضمن قدردانی از میزبانی کریمانه مردم عراق خاطرنشان کرد: میزبانی استقبال و پذیرایی مردم مومن عراق یادآور ایثار و فداکاری و میزبانی انصار مسلمان مدینه در سال‌ های اولیه بعثت پیامبر است.

وی افزود: انصار مدینه نه تنها در خانه ظاهری آماده پذیرایی از مسلمانان بودند بلکه خانه جان و دل و محیط شهر خود را تا آنجا که می‌توانستند آماده می کردند و امروز این مهربانی و کرامت به وضوح در مؤمنین عراقی نمایان است لذا محبت ؛بلند نظری و ایثار سه ویژگی قرآنی محبان اهل بیت عراقی است که ما نیز به نیابت ملت مومن و قدرشناس ایران از این بزرگواران صمیمانه تشکر و قدردانی می کنیم.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان رودان با اشاره به بازدید از مواکب مردمی رودان در کشور عراق خاطرنشان کرد: بحمدلله مواکب رودان با اخلاص و همت و ایثار خادمین آن عامل افتخار و عزت مردم شریف و مومن رودان هستند که صمیمانه از همه عزیزان تشکر و قدردانی می کنم.

امام جمعه رودان با گرامیداشت هفته دولت و یادو خاطره شهیدان رجایی ؛ باهنر و آیت الله رییسی تصریح کرد: وجه اشتراک این شهدای عزیز اخلاص؛ خدمت صادقانه به مردم؛نظام اسلامی و ولایت مداری بود که همین عوامل نیز موجب محبوبیت و ماندگاری ایشان در قلوب ملت ایران شده است که این درس بزرگی برای مسئولین حال و آینده جمهوری اسلامی ایران است.

وی ضمن بیان خدمات و تلاش های دولت شهید رئیسی اذعان کرد: امیدوارم این خط روشن خدمت در دولت چهاردهم نیز ادامه یابد و مردم طعم شیرین خدمت را احساس و مشکلات آنها رفع گردد.

حجت الاسلام بارانی با تشکر از تلاش دولت مردان در پس از شهادت رییس جمهور و عدم اخلال در امورات جاری کشور گفت: در شهرستان رودان بنده شهادت میدهم که فرماندار محترم و اکثریت مدیران شبانه روزی در حال تلاش و خدمت هستند و همه همت خود را در مسیر خدمت به کار گرفته اند و بحمدلله خدمات خوبی نیز به مناطق مختلف و در حوزه های متنوع صورت گرفته است.

امام جمعه رودان با اشاره به تشکیل کابینه و تشکر از وفاق و همدلی مجلس با دولت در رای به وزرای محترم خاطرنشان کرد: این کابینه دولت چهاردهم و رییس آن شخص دکتر پزشکیان است و ایشان نیز باید پاسخگوی عملکرد کابینه باشند که بحمدلله حداکثر همکاری و همدلی هم برای کمک به دولت صورت گرفته است و از مجلس محترم نیز می‌خواهیم که در راستای پشتیبانی از دولت ؛ نقش نظارتی و مطالبه گری خود را به درستی ایفا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha